Jak efektywnie korzystać z usług.

To bardzo dobrze, jeżeli nasza firma korzysta z fachowców w swojej dziedzinie, a sami skupiamy się na specjalizowaniu w swojej.

 

Ale czasem bywa i tak, że serwisant przy użyciu dwóch przycisków uruchomił jakieś urządzenie, co kosztowało nas kilkaset zł.

 

Aby temu zaradzić trzeba zdobyć pewień minimalny poziom wiedzy odnośnie procesów, które przekazujemy do realizacji na zewnątrz.

 

Bardzo korzystna w tym celu jest obserwacja pracy naszego usługodawcy. Najlepiej asystować podczas całego procesu świadczenia usługi. Przynajmniej za pierwszym razem, gdy podobna usługa jest dla nas świadczona dla naszej firmy.
Nie chodzi tutaj o to, żeby uczyć siebie lub naszych pracowników nowego zawodu. Wystarczy poznać podstawy.

 

Poza możliwością poradzenia sobie samodzielnie z drobnymi problemami, które mogą pojawić się w przyszłości, asysta przy świadczeniu usług daje nam następujące korzyści:
– Sprawdzamy za co płacimy. Wyrabiamy sobie opinię o tym ile podobne usługi powinny kosztować, w razie zamawiania ich przyszłości.
– Mamy porównanie jakościowe w przypadku zmiany usługodawcy.
– Możemy uzyskać narzędzia, które mogą nam ułatwić rozwiązanie podobnego problemu w przyszłości. W zależności od formy usługi mogą to być kody dostępu, schematy, pliki, pomiary, itd. Cześć z nich może ułatwić innemy usługodawcy wykonanie podobnej usługi. Co z kolei może znacznie obniżyć przyszłe koszty i zaoszczędzić czas.
– Budujemy relację z usługodawcą. Jeżeli oczywiście nasza obecność nie jest dla niego zbyt uciążliwa. Gdy wszystko przebiegnie dobrze, możemy uzyskać cenne wskazówki a wykonawca nabrać przekonania, że jego praca jest dla nas istotna.

 
Spis wszystkich artykułów
 

Bezpłatny newsletter

Zapoznałem się z treścią zgody na przetwarzanie danych osobowych i oświadczam zgodnie z jej brzmieniem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *